Înapoi

Pomul Vieții

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Pomul Vieții

Fiecare țară are anumite simboluri neoficiale,  care o reprezintă, cum ar fi Turnul Eiffel – simbolul Franței, kimono-ul –  Japonia, saboții de lemn reprezintă Olanda, kiltul este scoțian, Italia e pizza, Grecia este caracterizată prin măslin și zeități.

Simbolurile  Moldovei sunt renumita cămașa cu altiță, trandafirul, barza si, desigur, Pomul Vieții. Își trage rădăcinile acest simbol tocmai de la geto-daci. Ei îl foloseau, pictându-l în mod special  pe armele sale, pe coifuri și scuturi. Avea  un simbolism aparte – îi proteja de pericole și le dădea simțimântul de legătură directă cu divinitatea supremă.

Deși suntem prioritar o țară ortodoxă, pomul vieții este și acum prezent în viața cotidiană a poporului. Acest simbol se folosește des în timpul ritualurilor funerare.

Cum au luat naștere brandul și logo-ul?

Pe 20 noiembrie 2014, la Muzeul de Etnografie și Istorie Naturală, Agenția Turismului din Republica Moldova a prezentat un nou brand al sectorului turistic al țării.
Așa-numitul „Copac al vieții”, cum l-au numit inițial autorii, este un pom stilizat cu inițialele „M” la bază și un trandafir simbolic în vârf. De asemenea, a fost prezentat și sloganul turistic care însoțește logo-ul –„Discover the routes of life” („Descoperă rutele vieții”), care, potrivit creatorilor proiectului, încurajează turiștii să urmeze calea noilor descoperiri prin ospitalitate, istorie, vin, gastronomie și tradițiile moldovenești.
Pomul vieții, potrivit creatorilor, este un simbol complex al culturii naționale și a fost ales pentru a reprezenta valorile și specificul turismului din Moldova. Astfel, fiecare capăt al ramurilor reprezintă un simbol specific. Litera M reprezintă solul fertil al Moldovei, inima reprezintă ospitalitatea, paharul reprezintă cultura și tradițiile viticole, iar crucea este un simbol al culturii religioase. Liniile verticale reprezintă drumurile țării ce urmează a fi descoperite. Ramurile sale reprezintă dezvoltarea firească a brandului turistic național „Pomul Vieții”, ale cărui elemente reflectă importanța turismului și vinificației, completate de simbolurile celorlalte 5 sectoare strategice ale economiei naționale: industria ușoară, tehnologia informației, industria auto și electronică, infrastructura și energia.

Este interesant faptul că brandul turistic a devenit repede brand național , care reprezintă țara la toate expozițiile și evenimentele internaționale.

Locație